søndag den 17. oktober 2010

Depression og fødselsdag

Jeg blev ramt af en depressiv følelse i dag, den blev ved mig i næsten et minut. Da jeg ikke er vandt til at være ked af det, foruroligede det mig lidt. Men heldigvis, efter at have snakket med min mentor og psykolog Dr. Jens Christoffersen, har jeg forstået at det nok skyldes at jeg ikke giver slip på mine følelser nok.

Her er det et billede af Dr. Jens Christoffersen:

Han er veluddannet og har mange års erfaring inde for både psykologi, og fiskekunst. Med hans hjælp fik jeg skrevet en sang, som udstråler mine følelser som var de fotoner.

1 Vers:
En hane galer
En bjørn har klør
Bjørnen har bidt mig
Det gjorde sgu da ondt
Men nu' vi venner
Han hedder desuden Allan
Og han vil gerne have sukker i sin kaffe!

Omkvæd:
AAAAALLAN
AAAAALLAN
DU GØR MIN VERDEN GUL OG BLÅ
MEN MEST BLÅ
FOR SÅDAN SER HIMLEN UD!
HIMLEN UUUUUH YEAH!

2 vers:
Allan spiller poker
Næsten hver dag
Det er sgu hyggeligt
når hans venner, Søløven, spækhuggeren og murmeldyret.
Kommer på besøg
Allan vinder altid
Og med pengene køber han et plasma tv
Så spiller vi Wii på det nye plasma tv!

Omkvæd:

Og slut

Jeg er glad for at informere jer om, at jeg aldrig har haft det bedre end de få minutter efter jeg skrev sangen, og selvom glæden daler langsomt, så tror jeg aldrig den rigtig ender, for Allan er hos mig, i mit hjerte.

Som en sidste notits, vil jeg lykønske Amine, som har fødselsdag idag.

Som en gave, har jeg sat mig ind i hvordan man skriver et haiku, og vigtigst af alt, hvad et haiku egentlig er, og hun vil være meget glad for at høre at et haiku passer godt til hende. Her er hvad et haiku er

"Klassiske haiku er ultrakorte digte på 17 stavelser, som fordeles på tre linjer med 5-7-5 stavelser."
Og
"Ifølge traditionen skal et haiku indeholde noget om årstiden: en blomst, et dyr eller en bestemt slags vejr."

Især i den sidste synes jeg det passer godt til hende. Har i nogensinde hørt om en orkan?
Åbenbart har sådan en orkan et øje, som sjovt nok kaldes "Orkanens øje", og det passer jo så godt sammen at Amine også har et øje, så der er vejret godt tilpasset.

Og nu til Haiku digtet:

Du har fødselsdag
Og kage skal du have
Og Fanta til mig

Jeg er rimelig positivt sikker på at der er 5 stavelser i den første linje, så 7 i den anden, og til sidst 5 igen :O

Ingen kommentarer:

Send en kommentar